Algemene voorwaarden

Download algemene voorwaarden

Artikel 1 – Definities
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
Dag: kalenderdag.
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie mogelijk maakt.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
Modelformulier: het formulier dat de consument kan gebruiken voor herroeping.
Ondernemer: Scherp Gevonden, gevestigd te Amersfoort, KvK: 95579842.
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij uitsluitend gebruik wordt gemaakt van communicatie op afstand.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Naam ondernemer: Scherp Gevonden
Vestigingsadres: Sterappelgaarde 21, 3824 BJ Amersfoort
Let op: Geen bezoekadres
Telefoonnummer: 0614438854
E-mailadres: info@scherpgevonden.nl
KvK-nummer: 95579842
BTW-identificatienummer: NL003300991B23

Artikel 3 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand.
Voordat de overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, wordt de tekst langs elektronische weg verstrekt op een wijze die eenvoudig kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 4 – Het aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit vermeld.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten.
Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Artikel 5 – De overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de gestelde voorwaarden.
De ondernemer bevestigt onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding.
De ondernemer neemt passende maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data.
5.4 Door het plaatsen van een bestelling via onze webshop en het klikken op de knop “Betalen” gaat de consument een betalingsverplichting aan.
5.5 Het bestelproces verloopt als volgt: de consument plaatst een product in de winkelwagen, doorloopt het afrekenproces, controleert de ingevoerde gegevens en bevestigt de bestelling door te klikken op de knop 'Betalen'. Na afronding ontvangt de consument per e-mail een bevestiging van de bestelling.

Artikel 6 – Herroepingsrecht
Voor meer informatie over retourneren, zie ons uitgebreide retourbeleid op: https://scherpgevonden.nl/Retourbeleid 
De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.
De bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument het product heeft ontvangen.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, meldt hij dit binnen 14 dagen via info@scherpgevonden.nl.
Na melding heeft de consument nogmaals 14 dagen om het product terug te sturen met bewijs van verzending.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
De kosten van retourzending zijn voor rekening van de consument.
Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit binnen 14 dagen na herroeping terugbetalen.
De ondernemer wacht met terugbetaling tot hij het product heeft ontvangen of bewijs heeft ontvangen van terugzending.
Bij schade door onzorgvuldig gebruik is de consument aansprakelijk voor waardevermindering.
De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering wanneer de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie heeft verstrekt.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Uitsluiting van het herroepingsrecht is mogelijk voor producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
Bijvoorbeeld: geopende oliën, sprays, geurstokjes of kaarsen.
De ondernemer vermeldt de uitsluiting van het herroepingsrecht duidelijk in het aanbod.

Artikel 9 – De prijs
Voor betalingen via Klarna brengen wij extra servicekosten in rekening. Deze kosten zijn gelijk aan de werkelijke kosten die wij betalen voor het gebruik van deze dienst. De exacte kosten worden duidelijk vermeld tijdens het afrekenproces.
Gedurende de vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van btw-wijzigingen.
De in het aanbod genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Kennelijke fouten en vergissingen binden de ondernemer niet.

Artikel 10 – Conformiteit en garantie
De ondernemer staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst en de vermelde specificaties.
De wettelijke garantie is van toepassing.
Gebreken dienen binnen 2 maanden na ontdekking gemeld te worden.
Garantie vervalt bij onjuist gebruik of bewerking door de consument.

Artikel 11 – Levering en uitvoering
De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij de uitvoering van bestellingen.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument heeft opgegeven.
Bij vertraging van levering ontvangt de consument binnen 30 dagen bericht en heeft het recht om kosteloos te ontbinden.
Het risico van beschadiging of vermissing ligt bij de ondernemer tot het moment van bezorging.

Artikel 12 – Betaling
Voor zover niet anders is overeengekomen, dient betaling binnen 7 dagen na het ingaan van de bedenktermijn te geschieden.
De consument heeft de plicht om onjuistheden in betaalgegevens direct te melden.
Bij wanbetaling heeft de ondernemer het recht om redelijke kosten in rekening te brengen.
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@scherpgevonden.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Artikel 13 – Klachtenregeling
De ondernemer beschikt over een duidelijke klachtenprocedure. https://scherpgevonden.nl/Klachtenprocedure
Klachten dienen binnen 2 maanden na constatering volledig te worden ingediend via info@scherpgevonden.nl.
Binnen 14 dagen ontvangt de consument een reactie.
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, kan de consument zich wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl).
De uitspraak van hun geschillencommissie is bindend.

Artikel 14 – Geschillen
Op overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende of afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd.

Artikel 16 – Aanbiedingen en kortingscodes
16.1 Aanbiedingen, acties en kortingscodes zijn geldig gedurende de aangegeven periode of zolang de voorraad strekt.
16.2 Kortingscodes zijn niet inwisselbaar voor geld en kunnen niet met terugwerkende kracht worden toegepast op reeds geplaatste bestellingen.
16.3 Per bestelling kan maximaal één kortingscode worden gebruikt, tenzij anders vermeld.
16.4 Scherp Gevonden behoudt zich het recht voor om aanbiedingen of kortingsacties op elk moment aan te passen of in te trekken.
16.5 Bij misbruik of vermoeden van fraude behoudt Scherp Gevonden zich het recht voor om bestellingen te annuleren of de kortingscode ongeldig te verklaren.

Artikel 17 – Privacy beleid
Voor meer informatie over hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan, verwijzen wij naar ons privacy beleid: https://scherpgevonden.nl/Privacy-Beleid